zaterdag 2 maart 2013

granny's als proeflapjes

Laatst had ik al bericht dat Wieteke van Keulen met de haakrol bezig is.
Ik heb haar gevolgd en ook wel een beetje meegedaan. Een haakrol is echter niets voor mij....maar.....granny's wel.
Wieteke is ondertussen al aan haar 8ste onderdeel bezig. Dus voor mij hoogste tijd om een aantal granny's te maken met de steken die zij in haar rol heeft zitten. Ik heb vierkante lapjes gemaakt. Ik zal per vierkantje de stekenverhouding aangeven. Deze is natuurlijk per wolsoort verschillend.

De lapjes zien er heel scheef uit. Maar die trekken zich recht als je ze even opspant. Hoe groter je het lapje maakt hoe mooier her uit zichzelf al recht blijft liggen. Wieteke zet 30 steken op en dan zie je dat de lappen wat beter blkijven. Voor mijn project is dat echter veel te groot.


De eerste steek van de haakrol van Wieteke was de vaste. 

 Ik heb opgezet 16 losse.
17 toeren.












 Dit is een variatie op de vaste.

 20 losse, 17 toeren













16 losse, 14 toeren

16 losse, 18 toeren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten